تصفیه آب کشاورزی

تصفیه آب کشاورزی

تصفیه آب کشاورزی چیست ؟

در اصل، آب شیرین کن کشاورزی دارای غشایی (فیلتر ممبران) است که از طریق آن آب پمپ می شود و آب را در سطح مولکولی فیلتر می کند. بیشتر مواد جامد محلول نمی توانند از غشاء عبور کنند. این بدان معنی است که آب بیرون آمده از صافی بسیار نزدیک به آب خالص است.

سیستم اسمز معکوس کشاورزی در عکس بالا یک سیستم بزرگ برای یک گلخانه نسبتاً بزرگ است، اما اصول استفاده شده همان روش تصفیه آب صنعتی است.

یکی از بزرگترین مشکلات کمبود آب شیرین، پمپاژ بیش از حد سفره‌های آب زیرزمینی (به ویژه برای کشاورزی) است که منجر به نفوذ آب شور می شود. اما روش کارآمدی وجود دارد که اجازه می دهد تا آب‌های زیرزمینی بی‌فایده و شور را به آب‌های گران‌بهایی تبدیل کنند که می‌تواند برای رشد محصولات زراعی استفاده شود. برای دستیابی به روش‌هایی برای رشد گیاهان در آب بسیار شور و بدون آسیب رساندن به خاک ، در حال حاضر تقریبا در تمامی کشورها از دستگاه‌های اسمز معکوس کشاورزی استفاده می شود.

با اجرای خطوط آبیاری قطره‌ایی در زیر زمین، سیستم آبیاری هوشمند پیشنهادی از سازمان جهاد کشاورزی برای تأمین آب موردنیاز داده می‌شود.

علل بهره گیری از دستگاه‌های شیرین سازی آب در باغداری

در بسیاری از نقاط سرزمین ما شوری آب چاه‌ها موجب غیر قابل کشت شدن زمین‌های کشاورزی شده است. این معضل، کشاورزان را با مشکلات متعددی روبرو کرد‌. اما با وجود سیستم آب شیرین کن کشاورزی، تهیه آب مناسب جهت کشاورزی و گلخانه‌ها میسر شد. با استفاده از دستگاه تصفیه آب شیرین کن کشاورزی، شوری آب تا درصد قابل توجهی کاهش پیدا کرد و آب برای کشت و زرع مطلوب شد. در نتیجه بازده تولیدات کشاورزی به طور خیلی محسوسی بالاتر رفت. به کار بردن این دستگاه در نقاطی که به آب‌های شیرین و مناسب کشاورزی دسترسی ندارند یا اینکه محدود و سخت است، بسیار چشمگیر می‌باشد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  انواع کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی

سیستم‌های آب شیرین کن کشاورزی نسبت به سیستم‌های آب شیرین کن آشامیدنی از حساسیت بسیار کمتری برخوردارند. یعنی می‌توانند مقدار زیادی آب خام را با آب‌های تصفیه شده مخلوط کرده و از این بابت مشکلی برایشان پیش نیآید. آب صنعت کشاورزی، چون از آب دریا یا آب چاه‌ها تامین می‌شود، میزان مواد جامد محلول در آنها به ۵۰۰ میلی‌گرم لیتر می‌رسد به همین دلیل برای رفع شوری آن حتماً نیازمند دستگاه آب شیرین کن کشاورزی هستیم.

مزایای دستگاه تصفیه آب کشاورزی

همانطور که می‌دانید کیفیت و میزان آب مصرفی در صنعت کشاورزی و پرورش گیاهان یک امر بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. مخصوصاً کیفیت آب در فرآیند فتوسنتز گیاهان بسیار تاثیرگذار است. حال اگر آب از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، املاحی که در آن موجود هستند روزنه‌‌های گیاهان را می‌پوشاند و به مرور باعث کاهش گلدهی، کاهش رویش و تولید می‌گردد. در نتیجه منجر به از بین رفتن محصول خواهد شد. پس در این حالت وجود یک سیستم تصفیه آب کشاورزی بسیار احساس می‌شود.

دستگاه‌های آب شیرین کن کشاورزی با تامین آب با کیفیت برای محصولات، باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای می‌شوند. نکته حائز اهمیت آن است که با بهره برداری عالی در سال اول و دوم به دلیل افزایش کیفیت محصولات، تمام هزینه‌های اولیه خرید و تهیه سیستم تصفیه آب کشاورزی جبران خواهد شد. از دیگر موضوعات مهم در این باره، نگهداری صحیح از سیستم آب شیرین کن کشاورزی می‌باشد. زیرا با مدیریت صحیح در نگهداری از هزینه های پیش رو جلوگیری می‌کنید. به غیر از افزایش تولید، کیفیت و پایداری محصول، از سیستم اسمز معکوس کشاورزی برای تزریق کودهای شیمیایی، کشت هیدروپونیک و مه پاش نیز استفاده می‌شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  ساده ترین روش تصفیه آب استخر

تفاوت آب شیرین کن صنعتی و کشاورزی در چیست ؟

از لحاظ کارکرد فنی و حتی مالی آب شیرین کن کشاورزی با آب شیرین کن صنعتی برابر است و تفاوت عمده‌ای در آب خروجی دستگاه می باشد.

برای بیان تفاوت بین آب شیرین کن کشاورزی و صنعتی ابتدا بایستی تفاوت آب خروجی مورد نیاز این دو را با هم مقایسه کرد.

آب خروجی دستگاه آب شیرین کن صنعتی گاها میزان املاح کمی دارد (TDS<300) این در حالی است که در کشاورزان بعضا از دستگاه آب شیرین کن کشاورزی با محدوده (500<TDS<2000) استفاده می کنند.

لذا در استفاده از دستگاه تصفیه آب کشاورزی می توان فشار بالاتر را اعمال کرد چرا که ممبران هر چه فشار کاری بیشتری داشته باشد خروجی سختی بالاتری دارد این در حالی است که در دستگاه آب شیرین کن صنعتی فشار کاری را باید طوری رعایت کرد که کمترین TDS و بالاترین حد تولید از ممبران گرفته شود.

شرکت رزآب صنعت، از بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی ، نیمه صنعتی و خانگی و قطعات یدکی آب شیرین کن میباشد . رزآب صنعت با بیش از 10 سال سابقه تخصصی در زمینه افزایش کیفیت آب آشامیدنی و بهره گیری از کارشناسان مجرب و متخصص به ارائه خدمات ارزنده در کنار عرضه دستگاه تصفیه آب پرداخته و شما را در انتخاب یک دستگاه مناسب همراهی خواهد کرد.

پیشنهاد میشود برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب با کارشناسان فروش رزآب صنعت تماس حاصل فرمایید تا طبق نیاز شما گزینه های مناسب معرفی گردیده و بهترین محصولات در اسرع وقت در اختیار شما قرار گیرد. همچنین می توانید از سایت تخصصی ما در زمینه تصفیه آب نیز دیدن کنید. برای مشاهده سایت کلیک کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *