نگهداری از دستگاه تصفیه آب صنعتی

نگهداری از دستگاه تصفیه آب صنعتی

همانطور که می‌دانید فرایند خالص سازی و پاکسازی آب از آلاینده‌ها توسط دستگاه تصفیه صورت می‌گیرد؛ یک دستگاه چون در فرم یک سیستم عمل می‌کند طبیعتا ساختاری را دارد که از مجموعه قطعات تشکیل شده است و اختلال در هر قطعه‌ای می‌تواند عملکرد سیستم یا دستگاه را با مشکلات زیادی روبه رو کند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با خرید دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی RO از نگهداری آن به علت عدم آگاهی از فرایند نگهداری غافل شده باشید، ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با فرایند نگهداری دستگاه تصفیه آب صنعتی آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فرایند نگهداری دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی از مجموعه قطعاتی تشکیل شده است که هرکدام وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند. هر دستگاه با توجه به عملکرد خود یک ورودی اصلی دارد که عملکرد سایر قطعات با آن ورودی ارتباط مستقیمی دارد. بخش پیش تصفیه، در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی، یک ورودی بسیار حائز اهمیت در فرایند خالص سازی آب است. لذا بخش پیش تصفیه باید متناسب با مشخصات خاصی طراحی و ساخته شود. فراموش نکنید که اگر کاهش هزینه‌های مصرفی ناشی از عملکرد دستگاه تصفیه آب صنعتی برای شما مهم است، می‌بایست این ورودی را با کیفیت بسیار بالایی طراحی کرده و روش‌های نگهداری و سایر نکات مربوط به آن را بیاموزید.

نظافت فیلتر پیش تصفیه

در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی بخشی از قطعات در دراز مدت طی فرایند تصفیه اشباع می‌شوند برای مثال می‌توان به فیلتر‌های کربنی و شنی اشاره کرد. این فیلترها که جزئی از قطعات دستگاه تصفیه صنعتی هستند بعد از مدتی در عملیات تصفیه آب همراه با مواد آلاینده و ذرات معلق موجود در آب‌های ورودی به مرحله اشباع می‌رسند. شما برای جلوگیری از این مشکلات می‌توانید عملیات بک واش را انجام دهید که یکی از مهمترین عملیات برای نگهداری دستگاه تصفیه آب صنعتی است. عملیات بک واش یا شست‌وشوی فیلترهای پیش تصفیه توسط شیرهای نصب شده بر روی مخزن‌ انجام می‌شود. لازم به ذکر است که شما می‌توانید این عملیات را به صورت دستی انجام دهید. البته با توجه به پیشرفت صنعت ساخت دستگاه‌های تصفیه، این عملیات به صورت اتوماتیک هم قابل انجام است. با این حال، بسیاری از افراد عقیده دارند که شستشوی دستی عملکرد و بازخورد بهتری برای دستگاه دارد. اما در صورت استفاده از قابلیت دستی دقت داشته باشید تا آسیبی به سایر قسمت‌ها وارد نشود.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس

عملیات تعویض مواد پیش تصفیه در فرایند نگهداری دستگاه تصفیه آب صنعتی چگونه است؟

شما جهت انجام عملیات و فرایند تصفیه آب‌ها می‌توانید از فیلترهای پیش تصفیه چند بستره استفاده کنید. زیرا در صورت عدم تعویض مواد فیلتر‌های پیش تصفیه، دستگاه تصفیه عملکرد خود را به خوبی انجام نمی‌دهد. همانطور که در بخش قبلی گفتیم؛ فیلترهای شنی و کربنی در دستگاه‌های تصفیه صنعتی نقش مهمی دارند. اما در صورت عدم تعویض مواد داخل فیلترها، مواد موجود، دیگر قابلیت جذب آلاینده‌ها را ندارند. لذا جهت عملکرد بهتر لازم است کربن موجود در فیلتر با کربنی جدید جایگزین شود.

استفاده از فیلترهای کارتریجی یکی دیگر از روش‌های نگهداری از دستگاه تصفیه

آب‌ها جهت تصفیه شدن و حذف آلاینده‌ها از چندین مرحله عبور می‌کنند. در واقع با فیلترهای پیش تصفیه تمام ذرات معلق در آب و آلاینده‌ها جذب نمی‌شوند. لذا بعد از عملیات پیش تصفیه مراحل دیگری را طی می‌کنند تا ذرات معلق جذب شود. این فرایند توسط فیلتر‌های کارتریجی یا فیلتر الیافی انجام می‌شود تا از ورود ذرات معلق به ممبران جلوگیری شود.‌ توجه داشته باشید که این نوع فیلترها پس از مدتی با مواد و آلاینده‌های موجود در آب اشباع می‌شود و جهت جلوگیری از هر نوع گرفتگی باید برای تعویض آن‌ها اقدام کنید.

نقش کلرهای آسیب‌زا در کارکرد دستگاه

یکی دیگر از عوامل مهم در نگهداری دستگاه تصفیه آب صنعتی ، توجه به کلرهای موجود در آب ورودی به دستگاه است. کلرها در اکثر فرایندهای ضدعفونی کردن آب‌ها و توقف تولید و تکثیر میکروب‌ها استفاده می‌شوند. جالب است بدانید که کلرها در دستگاه‌های تصفیه صنعتی عامل آسیب به ممبران و قطعات موجود آن هستند. لذا باید از ورود کلر به ممبران‌‌ها به علت آسیب و تخریب ساختار ممبران، جلوگیری‌ کرد. متابی سولفیت سدیم یکی از بهترین گزینه‌ها جهت حذف کلر است. البته فراموش نکنید که قبل از اقدام به این کار حتما اطلاعات کافی را در مورد نحوه تزریق حاصل کنید.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  دستگاه تصفیه آب کانتینری

 

شرکت رزآب صنعت، از بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی ، نیمه صنعتی و خانگی و قطعات یدکی آب شیرین کن میباشد . رزآب صنعت با بیش از 10 سال سابقه تخصصی در زمینه افزایش کیفیت آب آشامیدنی و بهره گیری از کارشناسان مجرب و متخصص به ارائه خدمات ارزنده در کنار عرضه دستگاه تصفیه آب پرداخته و شما را در انتخاب یک دستگاه مناسب همراهی خواهد کرد.

پیشنهاد میشود برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب با کارشناسان فروش رزآب صنعت تماس حاصل فرمایید تا طبق نیاز شما گزینه های مناسب معرفی گردیده و بهترین محصولات در اسرع وقت در اختیار شما قرار گیرد. همچنین می توانید از سایت تخصصی ما در زمینه تصفیه آب نیز دیدن کنید. برای مشاهده سایت کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *