ساده ترین روش تصفیه آب استخر

ساده ترین روش تصفیه آب استخر

با نزدیک شدن به فصل گرم سال یکی از تفریحات دلچسب مخصوص تابستان، شنا و آبتنی در استخر است. برای استفاده از استخر می‌بایست حتماً تجهیزات استخر و جکوزی را که استفاده از آنها ضرورت دارد تهیه و نصب کرد و همچنین به کیفیت آب مورد استفاده نیز توجه داشت. در این مطلب به بررسی موضوع ساده‌ترین روش تصفیه آب استخر می‌پردازیم و روش‌های مختلفی که برای این کار وجود دارد را معرفی می‌کنیم. اگر شما هم قصد دارید در تابستان یک استخر تمیز و مناسب برای شنا داشته باشید توصیه می‌کنیم که این مطلب را از دست ندهید!

برای پیداکردن ساده ترین روش تصفیه آب استخر باید روش‌هایی را که برای خالص سازی آب استخر وجود دارد را مورد بررسی قرار بدهیم و از بین آنها راحت‌ترین و کم‌خرج‌ترین راه را انتخاب کنیم. در این قسمت این راهکارهای مختلف را به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از فیلتر شنی

یک روش تصفیه آب استخر که بسیار مؤثر و رایج است استفاده از فیلتر تصفیه آب استخر یا فیلترهای شنی است. فیلتر شنی از گذشته تاکنون در استخر و جکوزی مورد استفاده قرار می‌گرفته و طرز کار آن نیز بسیار ساده است. محبوب‌ترین مدل‌های این فیلترها در بازار مدل‌های پلی‌اتیلن یا پلاستیکی هستند که مقاومت بسیار بالایی در برابر اشعه uv دارند. البته در بازار می‌توان مدل‌های فلزی، چوبی، سرامیکی و کربنی را هم پیدا کرد.

فیلترهای پلی‌اتیلن قیمت مناسب‌تری در مقایسه با مدل‌های فلزی دارند و وزن آنها هم کمتر است. سرعت تصفیه این فیلترها نیز بیشتر است و نصب آنها نیز راحت‌تر انجام می‌شود.

 

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  دستگاه تصفیه آب صنعتی با ظرفیت 10 متر مکعب

استفاده از دستگاه کلرزن

راهکار دیگری که برای خالص‌سازی آب استخر به کار می‌رود استفاده از دستگاه‌های کلرزن است. همان‌طور که می‌دانید کلر یک ماده بسیار پرکاربرد در تصفیه آب محسوب می‌شود که حتی در تصفیه خانه های آب هم برای تهیه آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه‌های کلرزن باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در آب را از بین می‌برد و pH آب را تنظیم می‌کند. این دستگاه‌ها همچنین جلوی رشد جلبک‌ها و موجودات آبزی را می‌گیرد تا آب استخر همیشه زلال و شفاف باقی بماند.

 

اوزون زنی؛ یک روش تصفیه آب استخر

روش ساده دیگری که برای زدودن آلودگی‌های آب وجود دارد استفاده از اوزون به‌جای کلر است. از آنجایی که کلر اگر به مقدار زیاد در آب موجود باشد می‌تواند باعث بروز امراض و مشکلات پوستی شود در نتیجه از اوزون به‌عنوان جایگزین کلر استفاده می‌شود. مزیت دیگر اوزون در مقایسه با کلر این است که سریعاً تجزیه می‌شود و ماده مضری از خود به جا نمی‌گذارد. قدرت گندزدایی آن نیز ۲۵ برابر بیشتر از کلر است.

اسکیمر

استفاده از اسکیمر یک راهکار دیگر برای پاک‌سازی آب استخر است. تجهیزات اسکیمر در حقیقت مثل یک جارو عمل می‌کند و به شکل دستی، برقی و رباتی در بازار موجود هستند. تمامی این مدل‌ها (به غیر از مدل دستی) قابلیت مکش را دارند. همین قابلیت این امکان را فراهم می‌کند تا اسکیمرها بتوانند تمامی آلودگی‌ها را از سطح آب جمع‌آوری کنند و عمل گندزدایی و تصفیه آب را انجام بدهند.

مزیت دیگری که اسکیمرها دارند این است که یک سبد قابل تعویض در آنها تعبیه شده است که آلودگی‌ها و ضایعات موجود در آب نظیر (برگ، مو، حشرات و…) را نگهداری و مانع از ورود آنها به سیستم فیلتراسیون می‌شود. پس از پر شدن ظرفیت این سبدها می‌توان به راحتی آنها را تعویض کرد تا عملکرد اسکیمر دچار اختلال نشود.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  انواع کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی

خرید دستگاه تصفیه آب استخر

آب مورد استفاده در استخرها بعضاً آب چاه است که میزان سختی بالایی دارد. برای تصفیه و پاک‌سازی این آب گاهی از دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها ظرفیت خالص‌سازی بیشتری در مقایسه با دستگاه‌های خانگی دارند و قادر هستند آبی عاری از هرگونه آلاینده و کاملاً خالص را در اختیار شما قرار بدهند.

قیمت دستگاه تصفیه آب استخر اهمیت بسیار زیادی دارد و باید مقرون‌به‌صرفه و مناسب باشد. برای این منظور دستگاه‌های ۵ متر مکعبی بهترین گزینه برای خالص سازی آب استخر هستند که کاملاً پاسخگوی نیاز شما خواهند بود

 

شرکت رزآب صنعت، از بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی ، نیمه صنعتی و خانگی و قطعات یدکی آب شیرین کن میباشد . رزآب صنعت با بیش از 10 سال سابقه تخصصی در زمینه افزایش کیفیت آب آشامیدنی و بهره گیری از کارشناسان مجرب و متخصص به ارائه خدمات ارزنده در کنار عرضه دستگاه تصفیه آب پرداخته و شما را در انتخاب یک دستگاه مناسب همراهی خواهد کرد.

پیشنهاد میشود برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب با کارشناسان فروش رزآب صنعت تماس حاصل فرمایید تا طبق نیاز شما گزینه های مناسب معرفی گردیده و بهترین محصولات در اسرع وقت در اختیار شما قرار گیرد. همچنین می توانید از سایت تخصصی ما در زمینه تصفیه آب نیز دیدن کنید. برای مشاهده سایت کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *