خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی

مشاوره رایگان و خرید

دستگاه تصفیه آب صنعتی از دو بخش کلی پیش تصفیه یا فیلتراسیون و غشا یا همان شیرین سازی آب تشکیل شده، کارکرد دستگاه اسمز معکوس یا همان Ro به این شکل که آب ورودی اول از ستون شنی بعد کربنی یا رزینی عبور میکند و تا قطر 50 میکرون ذرات معلق را از آب حذف میکند و بعد از مرحله شنی کربنی داخل مرحله میکرونی میشود و تا قطر 5 میکرون ذرات رو حذف میکند بعد از عمل پیش تصفیه شنی کربنی و میکرونی عمل شیرین سازی انجام میشود که آب توسط پمپ طبقاتی تحت فشار قرار میگیردو وارد غشا و ممبران میشود عمل شیرین سازی در آنجا انجام میشود و خروجی آب تصفیه شده با خلوص بالا و عاری از هرگونه الودگی و باکتری که کیفیت آب و تنظیم کیفت به کاربرد مصرفی برمیگردد و نسبت به آن تنظیم میگردد و معمولا در صنایع تولیدی کارخانجات، کشاورزی ،گلخانه ،رنگرزی ، داروسازی، شرب و غیره استفاده میشود .

دستگاه تصفیه آب از اجزای مختلفی از قبیل پرشر وسل پمپ طبقاتی فیدپمپ یا پمپ بشقابی مخازن frp غشا ممبران هوزینگ های استیل و pp فیلتر های 1 میکرون و 5 میکرون و غیره تشکیل شده است.

دستگاه های تصفیه آب صنعتی
در صنعت کشاورزی ، گلخانه ، دام و طیور، صنایع کارخانجات رنگرزی برای مصرف آب شرب داروسازی و آبزیان و غیره استفاده میشود که در دو مدل انجام میشود
دو مدل براکیش واتر(BW)که برای آبهای لب شور و سی واتر (SW)برای آب های شور است سیستم های bw که همان براکیش واتر و sw سی واتر است سیستمهایduobleROبرای صنایع داروسازی استفاده میشود که میخواهند آب های خالص داشته باشندیعنی در حد آب های مقطر و تی دی اس های زیر 10

اجزای دستگاه تصفیه آب
از یک ستون شنی به اضافه یک ستون کربن استفاده میشود که ستون های شنی برای حذف مواد معلق در آب تا قطر 50 میکرون استفاده میشود ، ستون های کربنی برای حذف رنگ طعم بو و کلر در آب استفاده میشود و دو الی سه مرحله فیلتر های میکرونی استفاده میگردد که برای مواد معلق در آب به قطر 5 میکرون الی 1میکرون استفاده میشود که معمولا بعد از ستون های شنی کربنی قرار میگیرد در دستگاه های ROیک عدد محفظه نگه دارنده ممبران دارد که به اسم پرشروسل شناخته شده که تحمل فشار 300 الی 1200 psi که در دستگاه های مختلف تحمل فشار متغیر میباشد و داخل آنها غشاء ممبران قرار میگیرهد

غشاء ممبران از منافذی بسیار ریز به قطر 1/0000 میکرون تشکیل شده است که آب با فشار بالا از بین این ذره های منافذ عبور میکند و عمل شیرین سازی انجام میشود و کارکرد دستگاه به این شکل است که ستون شنی و کربنی و میکرونی عبور میکند یک پمپ طبقاتی در مسیر داریم که آب توسط این پمپ طبقاتی تحت فشار قرار میگرد و بسته به طراحی دستگاه و به میزان نیاز آب را تحت فشار قرار میدهد  و حداقل فشاری کاری که نیازاست 12 الی13 بار هست  و آب را با این فشار از ممبران عبور میدهد و در خروجی ممبران یک خروجی آب تولید داریم و یک خروجی آب پساب داریم

آب تولید همان آب تصفیه و شیرین شده و پساب همان دور ریز آب است که باید داخل فاضلاب برود و پسماند میشود  و در روی دستگاه دو عدد  فلومتر شیشه ایی وجود دارد که این فلومتر ها یک عدد در مسیر آب تولید قرار میگیرد و یکی در مسیر آب پساب قرار میگیرد و مقدار خروجی تولید و پساب را هم زمان به صورت انلاین نشان میدهد

یک تی دی اس متر انلاین روی دستگاه وجود دارد که هم tds و هم ec و هم دمای آب خروجی رو به صورت انلاین به ما نشان میدهد tds کل جامدات محلول در آب و ec میشود، هدایت الکتریکی که کشاورزان معمولا با کلمه ec مقدار شوری آب را میشناسند و کار میکنند و کارخانجات و صنایع با کلمه tds

دستگاه تصفیه آب صنعتی را در این مطلب به طور کامل بشناسید

آنچه در این مطلب می خوانید:

دستگاه تصفیه آب صنعتی یا دستگاه آب شیرین کن ساخته شرکت رزآب صنعت  از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در زیر به اختصار در مورد هر یک از مراحل تصفیه آب صنعتی توضیح می دهیم :

پیش تصفیه : اولین مرحله در تصفیه صنعتی آب، مرحله پیش تصفیه می باشد. اساس این مرحله فیلتراسیون آب می باشد. پیش تصفیه آب در آب شیرین کن صنعتی شامل فیلتر شنی، فیلتر کربنی و فیلتر میکرونی می باشد.

فيلتر شني تحت فشار: يك فيلتر چند منظوره است كه ذرات معلق تا 50 ميكرون را حذف مي كند. به منظور حذف ذرات معلق آب و  کدورت آب از فیلتر شنی که داخل آن از سیلیس دانه بندی پر شده است استفاده می شود. با توجه به اندازه ذراتی که قرار است حذف شود خامت و دانه بندی بستر سیلیس مشخص می گردد. اختلاف دانسيته بين لايه هاي مختلف شن باعث مي شود كه بعد از backwash لايه هاي مختلف از هم جدا شوند.

فیلر کربنی: فیلتر دیگری است که جهت حذف بو ، مزه، كلر آزاد موجود در آب و … بكار مي رود.

فیلتر میکرونی: به منظور حذف هر چه بهتر کدورت و حذف ذرات به قطر 5 میكرون  استفاده می گردد. مواد کلوییدی تا قطر 5 میكرون که از فیلترهای شنی عبور کرده  اند در این قسمت از آب گرفته خواهند شد و SDI آب به کمتر از 3 خواهدرسید. به این ترتیب آب آماده ورود به ممبران ها می باشد.

پمپ فشار قوی: آب پس از عبور از مرحله پیش تصفیه وارد بخش اصلی سیستم تصفیه RO  می گردد . آب در این مرحله با عبور از ممبران های غشایی ، املاح و آلاینده های خود را از دست می دهد .آب برای گذر از سطح غشاءهای نیمه تراوا )ممبران ها(  باید دارای فشار مناسب باشد. هر چه شوری آب بالاتر باشد فشار کار سیستم بالاتر خواهد رفت. فشار مورد نیاز توسط پمپ طبقاتی یا پمپ فشار قوی تامین می شود.

غشای نیمه تراوا (ممبران): تصفیه نهایی آب و حذف یون‌ها با روش اسمز معکوس انجام می شود. اساس روش اسمز معکوس ایجاد فشار بالاتر از فشار اسمزی توسط پمپ ها و حرکت معکوس آب از درون فیلترهای نیمه‌تراوای اسمز معکوس از فشار اسمزی بالاتر به فشار اسمزی پایین‌تر می باشد.

انتخاب فیلتر های با طراحی و چیدمان مناسب سبب افزایش بازدهی دستگاه آب اسمز معکوس صنعتی ، افزایش بازیابی آب، و کاهش پساب می شود. غشاها با استفاده اب پدیده اسمز معكوس99.5 درصد املاح محلول آب را حذف می  نمایند. همچنین کلیه میكرو اورگانیزم ها، مواد معلق و کدورت در این بخش حذف خواهد شد.

محفظه تحت فشار: پرشل وسل با فشار کاری بالا به منظور قرار گیری ممبران طراحی و اجرا می گردد .

سیستم CIP: دستگاه دارای سیستم اتوفلاش می باشد بطوری که مخزن CIP زمان کارکرد دستگاه با آب تصفیه شده پر و هنگام خاموش شدن دستگاه آب با TDS پایین وارد ممبران شده و جایگزین آب خام در ممبران شده و  از گرفتگی رسوب جلوگیری می کند.

ابزار دقیق: به منظور کنترل و ماریتورینگ فرآیند، بكارگیری ابزار دقیق مناسب و به تعداد کافی ضروری است. ابزار دقیق شامل فشارسنج، جریان سنج، کنترل کننده فشار بالا و پایین (سوپیچ فشار بالا و پایین) می باشد .

تابلو برق: جهت کنترل اتوماتیک دستگاه ، یک تابلو برق مرکزی با کلیه ورودی و خروجی های مورد نیاز در نظر گرفته می شود . کلیه قطعات تابلو برق اعم از بی متال ، کنتاکتور و رله تایمر های از برندهای اروپایی و برندهای معتبر داخلی تهیه می گردد.

سیستم تزریق آنتی اسکالانت: مواد شيميايي ضد رسوب براي جلوگيري از گرفتگي و ايجاد رسوب روي ممبران ها استفاده مي شوند. مقدار آنتي اسكالانت تزريق شده درآب خام ورودي بين 3-5 ppm مي باشد. اين كار باعث افزايش طول عمر ممبران ها مي شود.

لوله و اتصالات: همه اتصالات و لوله ها فشار بالا ، از جنس استنلس استیل 304 و تمامی اتصالات و لوله ها فشار پایین  ، از جنس UPVC می باشد .

ساختار شاسی: شاسي از جنس استنلس استیل 304  یا کربن استیل ST37 با پوشش اپوکسی مي باشد.  Controlpanel نيز روي شاسی نصب شده است .

کاربرد های دستگاه تصفیه آب صنعتی :

  • تهیه و تولید آب شرب از آب های شور (مصارف شرب)
  • تهیه و تولید آب مورد نیاز جهت رشد سریع دام و طیور
  • تامین و تولید آب مناسب جهت مصارف کشاورزی ، گلخانه ای
  • تامین و تولید آب فرایندی کارخانه های داروسازی و لوازم آرایش
  • تامین و تولید آب فرایندی کارخانه های پتروشیمی ، فولاد ، نساجی ، کاغذسازی ، رنگ سازی و…
  • تولید آب مصرفی نیروگاه های بخار و سیکل ترتیبی
  • تامین و تولید آب دیگ های بخار و سیکل ترکیبی
  • تامین و تولید آب دیگ های بخار ، سیستم های برودتی و مبدل های حرارتی
  • تامین و تولید آب دستگاه های دیالیز بیمارستان ها
  • بازیافت پساب های صنعتی