پکیج تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

پکیج تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

صنایع غذایی به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان آب در جهان شناخته می‌شوند، که میزان بسیار زیادی فاضلاب تولید می‌کنند. این فاضلاب می‌‌تواند آلودگی و خطراتی برای محیط زیست و حیات دریایی ایجاد کند. به همین دلیل، استفاده از انواع پکیح تصفیه فاضلاب به منظور حفاظت از منابع آب و سلامت محیط زیست بسیار حیاتی است.. علاوه بر این، تصفیه فاضلاب صنایع غذایی، می‎تواند به کاهش هزینه‎های این صنایع برای دفع فاضلاب و همچنین بهبود شرایط بهداشتی کارکنان و جامعه محلی کمک کند. برای تصفیه نیاز به پکیج مخصوص به آن می‌باشد. از این رو، در این مطلب به بررسی پکیج تصفیه فاضلاب صنایع غذایی می‌پردازیم.

صنایع غذایی چیست؟

صنایع غذایی مجموعه‌ای از صنعت‌ها را شامل می‌شود که استفاده از آب در آنها بخش جدایی ‌ناپذیر محسوب می‌گردد. پساب این صنعت توسط پکیج تصفیه فاضلاب صنایع غذایی به راحتی تصفیه می‌گردد. کارخانجات صنایع غذایی طیف وسیع و گسترده‌ای از کارخانجات را در بر می‌گیرد که شامل کارخانه‌های تولید انواع کنسرو، کمپوت، رب گوجه فرنگی، تولید خشکبار و آماده سازی حبوبات، سبزیجات خشک، لبنیات، قند و شکر و غیره می‎باشد.

منظور از پساب صنایع غذایی چیست؟

فاضلاب صنایع غذایی از جمله فاضلاب‌های صنعتی با بار آلی بالا محسوب می‌گردد. این فاضلاب‌ها دارای طیف گسترده‌ای بوده که بسته به نوع ماده غذایی تولیدی، کیفیت‌های متفاوتی دارند. تولید بار آلی بالا، چربی، روغن، مواد معلق بالا و غیره، سهم بسیار مهمی در آلودگی محیط زیست دارد.

اهمیت تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

تصفیه فاضلاب این دسته از صنایع، بسیار مهم‌ است، چرا که فاضلاب صنایع غذایی حاوی مواد آلی و آلاینده‌هایی است که برای محیط زیست و سلامتی انسان‌ها ضرر دارد. برخی از این مواد سمی، آلرژنی و باکتریایی هستند و می‌توانند، یک خطر جدی برای محیط زیست به حساب آیند. با پاکسازی و بازیافت فاضلابِ صنایع غذایی، می‌توان منابع آبی را حفظ کرده و آلودگی هوا و آب را کاهش داد. همچنین میزان پسماند را کم کرده و به بهره‌وری بیشتر منابع طبیعی کمک کرد. با استفاده از فناوری‌های پاکسازی فاضلاب، می‌توان درآمدزایی از فروش آب بازیافتی و کود آلی برای کشاورزان را افزایش داد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  روش‌های تصفیه آب دریا

مراحل تصفیه در پکیج تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

تصفیه فاضلاب این صنایع توسط پکیج‌های تصفیه اصولا در چند مرحله انجام می‌شود. در ادامه مطلب به این مراحل اشاره می‌کنیم.

تجمیع و پیش تصفیه
در این مرحله تصفیه، فاضلاب‌ها از ابتدای خط تولید جمع‌آوری شده و به وسیله تجهیزاتی همانند حوضچه‌ها و پمپ‎ها به تجهیزات تصفیه منتقل می‌شوند. در این مرحله، فاضلاب از بعضی از ذرات خشک شده و دیگر مواد جامد، تخلیه شده و به شکل مایع باقی می‌ماند.

به منظور تصفیه فاضلاب در صنایع غذایی به طور معمول، از روش‌های پیش تصفیه استفاده می‌شود. انجام این روش به گونه‌ای است که پساب تولید شده، اغلب قبل از ورود به واحد تصفیه خانه، نیاز به جداسازی دارد. به عنوان مثال استفاده از چربی گیر فاضلاب، دانه گیرها و آشغال گیرها قبل از واحد تصفیه خانه الزامی است.

تصفیه فیزیکی
در این مرحله از پکیج تصفیه فاضلاب صنایع غذایی، فاضلاب به وسیله تجهیزاتی همانند جدول‌های نفوذی، جداکننده‎های چرخشی و فیلترها از جامدات به مواد معلق پاکسازی می‌گردد.

تصفیه بیولوژیکی
در این مرحله با استفاده از باکتری‌ها و میکرو ارگانیسم‌ها، مواد آلی در فاضلاب‌ها به مواد غیر آلی تبدیل می‌شوند. این فرایند به وسیله تجهیزاتی همانند بیوراکتورها، حوضچه‌های تصفیه زیستی، تصفیه گری‌های فاضلاب و سایر روش های بیولوژیکی تصفیه فاضلاب انجام می‌شود.

تصفیه شیمیایی در پکیج تصفیه فاضلاب صنایع غذایی
در این مرحله از تصفیه فاضلاب، از فرآیندهای شیمیایی جهت مواد آلی، نیتروژن فسفر و دیگر آلاینده‌های شیمیایی استفاده می‌گردد.

مرحله آخر
این مرحله معمولا شامل مرحله ضدعفونی کردن است که با هدف کاهش بار باکتریایی و ویروسی فاضلاب انجام می‌شود. در این مرحله از مواد ضدعفونی کننده مانند کلر، اوزون و دیگر مواد ضدعفونی کننده استفاده می‌شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  تصفیه فاضلاب و پساب صنعتی

شرکت رزآب صنعت، از بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی ، نیمه صنعتی و خانگی و قطعات یدکی آب شیرین کن میباشد . رزآب صنعت با بیش از 10 سال سابقه تخصصی در زمینه افزایش کیفیت آب آشامیدنی و بهره گیری از کارشناسان مجرب و متخصص به ارائه خدمات ارزنده در کنار عرضه دستگاه تصفیه آب پرداخته و شما را در انتخاب یک دستگاه مناسب همراهی خواهد کرد.

پیشنهاد میشود برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب با کارشناسان فروش رزآب صنعت تماس حاصل فرمایید تا طبق نیاز شما گزینه های مناسب معرفی گردیده و بهترین محصولات در اسرع وقت در اختیار شما قرار گیرد. همچنین می توانید از سایت تخصصی ما در زمینه تصفیه آب نیز دیدن کنید. برای مشاهده سایت کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *