مخازن تصفیه آب

مخازن تصفیه آب

 

مخازن تصفیه آب چیست و چه کاربردی دارد؟

پاسخ این سوال در شناخت نحوه عملکرد دستگاه نهفته است. انواع دستگاه‌ تصفیه آب به روش اسمز معکوس از فیلتری به نام ممبران در مرحله چهارم خود استفاده می‌کنند. این فیلتری دارای بافتی است که فقط اجازه عبور به ذرات کوچکتر از ۰٫۰۰۰۱ میکرون را می‌دهد. برای این عبور باید به وسیله موتور پمپ فشاری در حدود ۱۲۵ تا ۱۳۰ PSI ایجاد شود. با تمام این اقدامات در نهایت آب تصفیه شده به صورت جریانی بسیار ضعیف و کم از ممبران خارج می‌گردد. حال تصور کنید این آب را میخواهید مستقیم مصرف کنید و یک کتری یا سماور را با آن پر کنید!. طبیعتاً باید هر سری چند ده دقیقه صبر کنید تا آب مورد نظر به دست آید!.

 

مخزن تصفیه آب نام قطعه ایست که همواره در کنار و یا داخل دستگاه‌های تصفیه آب به روش اسمز معکوس وجود دارد. شاید خیلی از مشتریان به ویژه خانم‌ها از وجود این مخزن در کنار دستگاه به دلیل ظاهرش و فضایی که اشغال می‌کند، (در حدود یک کلمن کوچک) ناراضی باشند. و از خود بپرسند این مخزن چه کاربردی دارد و یا حتی دوست داشته باشند به طریقی آن را حذف کنند!.

 

مخزن تصفیه آب چگونه کار می کند؟

همانطور که گفته شد، دستگاه تصفیه آب با روش اسمزمعکوس سرعت کمی در تولید آب دارد. برای حل این مشکل در دستگاه ‌های تصفیه آب یک مخزن تحت فشار تعبیه شده است.

این مخزن دو بخش دارد: در یک بخش آب تصفیه شده و آمده مصرف ذخیره می‌گردد و در بخش دیگر هوای فشرده، یک جداره انعطاف پذیر این دو بخش را از یکدیگر می‌کند. هنگامی که شما شیر مصرف آب تصفیه شده را باز میکنید، فشار هوا از طریق دیافراگم به آب داخل مخزن وارد می‌شود و باعث میگردد که آب با فشاری مناسب و مطلوب برای مصرف از شیر خارج گردد. و به جای چند ده دقیقه، فقط در مدت خیلی کوتاهی کتری و سماور شما پر گردد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  استفاده از تصفیه آب نیمه صنعتی در منزل

هنگامی که مخزن خالی میشود (حتی در حد یک لیوان) حسگرهای دستگاه تصفیه آب، این کم شدن آب و افت فشار داخل مخزن را حس می‌کنند. و با روشن کردن موتور عمل تصفیه را به جریان می‌اندازند. و بدین شکل آب تصفیه شده بعد از ممبران و با فشاری که موتور در مدار ایجاد می‌کند وارد مخزن می‌گردد. زمانی که مخزن کامل پر شود حسگرها موتور را خاموش میکنند. بدین شکل آب برای برداشت بعدی شما آماده می‌گردد.

آیا میتوان مخزن تصفیه آب به روش اسمزمعکوس را حذف کرد؟

به طور معمول حذف مخزن تصفیه آب، مشکل برداشت آب را در پی خواهد داشت. اما راه هایی هم برای حذف مخزن تصفیه آب وجود دارد که یکی از رایجترین آنها، افزایش میزان تولید آب تصفیه شده خواهد بود. این کار با ارتقاء برخی قطعات در دستگاه تصفیه آب خانگی مانند ارتقاء ممبران و پمپ و … انجام میشود که امری کاملا تخصصی است. در صورتی که تمایل به این موضوع دارید با کارشناسان رز آب صنعت تماس بگیرید.

شرکت رزآب صنعت، از بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی ، نیمه صنعتی و خانگی و قطعات یدکی آب شیرین کن میباشد . رزآب صنعت با بیش از 10 سال سابقه تخصصی در زمینه افزایش کیفیت آب آشامیدنی و بهره گیری از کارشناسان مجرب و متخصص به ارائه خدمات ارزنده در کنار عرضه دستگاه تصفیه آب پرداخته و شما را در انتخاب یک دستگاه مناسب همراهی خواهد کرد.

پیشنهاد میشود برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب با کارشناسان فروش رزآب صنعت تماس حاصل فرمایید تا طبق نیاز شما گزینه های مناسب معرفی گردیده و بهترین محصولات در اسرع وقت در اختیار شما قرار گیرد. همچنین می توانید از سایت تخصصی ما در زمینه تصفیه آب نیز دیدن کنید. برای مشاهده سایت کلیک کنید.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  کاربرد تکنولوژی اسمزمعکوس

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *