دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی

 

آیا از تحقیق در مورد انواع دستگاههای تصفیه آب و بررسی آنها خسته شده اید و کاملا گیج هستید ؟ و واقعا نمی دانید چه کنید ؟

توصیه میکنیم که این مطلب را به دقت و کلمه به کلمه مطالعه کنید . اگر با دقت مطالعه شود ، به اطلاعات بسیار زیاد و ارزشمندی دست پیدا خواهید کرد .

دستگاه تصفیه آب خانگی

برای تامین آب تصفیه شده در منازل و ادارات با جمعیت پائین مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها معمولا در ظرفیت های 190 تا 220 لیتر در شبانه روز تولید و به بازار عرضه می شوند. تکنولوژی که بیش ترین کاربرد را در دستگاه های خانگی اسمز معکوس است که، آب با خلوص بالا را تولید می کند.

دستگاه های آب تصفیه کن خانگی از فیلتر الیافی و فیلترهای کربنی در بخش پیش تصفیه برای آماده سازی آب جهت ورود به فیلتر ممبران استفاده می کنند. در فیلتر ممبران آب با عبور از لایه های غشای فیلتر ممبران اکثر آلاینده های خود را از دست می دهد.

سپس در مراحل بعدی فیلتراسیون به دلیل این که اسمز معکوس هم مواد معدنی مفید و هم مواد معدنی مضر را از آب حذف می کند، برای اضافه کردن مواد معدنی ضروری بدن و از بین بردن طعم تلخی آب از فیلترهایی مانند مینرال و قلیایی استفاده می شود.

دستگاه خانگی برای تامین آب در مواقع مختلف نیاز به مخزن دارد. آب داخل مخزن قبل از برداشت توسط شیر از فیلتر پست کربن عبور می کند تا بوی نامطبوع ناشی از ماندن طولانی مدت در مخزن برطرف شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  مخزن تصفیه آب و طرز کار آن

 

دستگاه تصفیه آب خانگی چیست و چگونه کار می کند؟

امروزه تقریبا هر نوع مشکل کیفیت آب با خرید یک دستگاه تصفیه آب مناسب قابل برطرف کردن است. نحوه عملکرد همه دستگاه های تصفیه آب خانگی مشابه یکدیگر و به روش فیلتراسیون می باشد و تنها تفاوت آنها در نوع فیلترهای تصفیه آب خانگی به کار برده شده در دستگاه یا تکنولوژی تصفیه آب است. در واقع فیلترهای مختلف تصفیه آب کارکردهای متفاوتی دارند؛ بعضی از آن ها طعم و مزه آب را بهتر می کنند و برخی دیگر فقط مواد شیمیایی مضر و میکروب ها را از آب حذف می کنند.

در این دستگاه ها چند مرحله ای اسمز معکوس امروزی با وجود حجم کمی که اشغال می کنند از انواع فیلترهای مختلف یا به اصطلاح مراحل مختلف برای تصفیه آب استفاده شده است و با توجه به نوع و تعداد مراحل از نظر کارایی و کیفیت عملکرد با هم متفاوت هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *