تصفیه آب خانگی چیست؟

تصفیه آب خانگی چیست؟

 

تصفیه آب خانگی چیست؟ نحوه عملکرد آن چگونه است ؟ چند فیلتر دارد و این فیلترها چگونه عمل میکنند؟
این سوالات و بسیاری از سوالات مشابه عموما قبل از خرید دستگاه تصفیه آب خانگی پرسیده می شود یا در ذهن شما وجود دارد. پاسخ به این سوالات و دغدغه هایی که دارید، اهمیت زیادی دارد.
باید حتما قبل از خرید تصفیه آب خانگی، اطلاعات خود را در مورد این دستگاه بسیار کاربردی و مهم بیشتر کنید. تنوع انواع دستگاه های تصفیه در تجهیزات و امکاناتی است که دارند. به همین علت، دانش شما نسبت به ویژگی های این دستگاه ها می تواند به خرید بهتر و هوشمندانه تر کمک کند.

امروزه به دلیل زندگی در شهرهای صنعتی ، سلامتی انسان به خطر افتاده است و این موضوع بدین علت است که آب های زیرزمینی آلوده شده اند و مرغوبیت و کیفیت آب آشامیدنی شهری رو به کاهش است.

کمبود بارش نیز خود دلیلی برای کاهش کیفیت آب آشامیدنی است؛ تا جایی که در بسیاری از شهرها حتی آب تصفیه شده درون لوله ها نیز اصلا قابل شرب نیست! به همین علت است که توجه به تصفیه مجدد آب حتی در شهرهای کوچک و بزرگی که به نظر می رسد مشکل آب ندارند نیز حیاتی و مهم است.

از آنجایی که آب آشامیدنی تاثیر به سزایی در حفظ سلامتی انسان دارد، توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد. معمولا افراد برای اطمینان از سالم بودن آب آشامیدنی مصرفی خود از آب های معدنی و یا دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده می کنند.اما این راهکار نیز نمی تواند گزینه خوبی برای دسترسی به آب آشامیدنی سالم باشد. چراکه آب معدنی های عرضه شده به صورت بطری نیز خود مشکلاتی را به همراه دارند.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  مخزن تصفیه آب و طرز کار آن

 

استفاده از آب معدنی می تواند برای محیط زیست بسیار مضر باشد، چرا که بطری های آب معدنی رها شده در طبیعت، میزان مواد تجزیه ناپذیر در طبیعت را افزایش می دهد و هم چنین وجود مواد نگهدارنده در آب های معدنی برای سلامتی انسان نیز مضر می باشد.

علاوه بر مواردمذکور، زمانی که آب معدنی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد، ترکیبات شیمیایی خطرناکی وارد آب شده که سرطان زا هستند. بنابراین می توان ادعا کرد که بهترین روش برای دستیابی به آب آشامیدنی سالم استفاده از دستگاه های آب شیرین کن خانگی می باشد.

 

دستگاه آب شیرین کن یا تصفیه آب خانگی چیست؟

وقتی در مورد دستگاه آب شیرین کن خانگی صحبت می کنیم ، برخی گمان می کنند این یک دستگاه تخصصی برای شیرین کردن آب دریا یا شیرین سازی آب های شور در برخی شهرهای خاص است که آب شیرین ندارند. اگرچه این دستگاه ها زمانی فقط در شهرهای قم و کاشان و دیگر شهرهای درگیر با آب های شور مورد استفاده بودند؛ اما امروزه نیاز است تا از دستگاه آب شیرین کن یا همان دستگاه تصفیه آب خانگی در اکثر شهرها استفاده شود.

دستگاه تصفیه آب خانگی همانطور که از اسمش پیداست، بر خلاف دستگاه تصفیه آب صنعتی، قابل بهره برداری در محیط های خانگی است. جای زیادی نمی گیرد و می تواند به صورت دقیق و حتی حرفه ای تر از دستگاه های بزرگ صنعتی، اقدام به تصفیه آب کند.

این دستگاه ها از قطعات و اجزاء متنوعی تشکیل شده اند تا بتوانند آلودگی های آب، املاح مضر و بد طعم کننده آب را گرفته و آبی زلال و شفاف و باکیفیت در اختیار مصرف کننده قرار دهند. خوشبختانه این نوع دستگاه های تصفیه آب هم قابلیت استفاده در خانه و هم در شرکت ها و کارخانجات را داشته و هزینه چندانی نیز به مجموعه ها تحمیل نمی کند.
ویژگی مهم دستگاه تصفیه آب خانگی این است که با توجه به شرایط آب هر منطقه قابل تنظیم است. یعنی اگر قرار است تصفیه آب خانگی در روستا انجام شود که آب ورودی به خانه ها شرایط ویژه ای از نظر املاح دارد، می توان آن را به صورت دقیق تنظیم نمود. همچنین برای شهرهای مختلف به دلیل شرایط خاصی که دارند، تنظیم دستگاه آب شیرین کن خانگی می تواند متفاوت باشد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  دستگاه تصفیه آب خانگی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *