فناوری نانو در تصفیه آب

فناوری نانو در تصفیه آب

 

امروزه فناوری نانو به یکی از تاثیرگذار ترین و کاربردی ترین فناوری ها در تمام علوم تبدیل شده است، اهمیت این تکنولوژی جایی مشخص میشود که در سال های اخیر تقریبا در تمام صنایع از این تکنولوژی استفاده شده است و توانسته است به سرعت جای خود را پیدا کند، در این مقاله در مورد به کارگیری فناوری نانو در تصفیه آب صحبت خواهیم کرد.

همانطور که گفتیم، فناوری نانو تبدیل به یکی از فناوری های کلیدی در تمام علوم شده است، بسیاری از کشورها نیز برنامه های پژوهشی زیادی را برای استفاده از این تکنولوژی در صنایع مختلف را در پیش گرفته اند. حتی این تکنولوژی را به عنوان انقلابی در برای تغییر اقتصاد کشور ها و قلمداد میکنند.

اهمیت استفاده از تکنولوژی های نانو در صنعت آب

به دلیل پیشرفت زیاد فناوری نانو در صنایع مختلف، صنعت آب هم به عنوان یکی از پایه های بنیادی زندگی، از این مسئله مستثنی نیست و امروزه شاهد، تغییرات بزرگی در این صنعت هستیم.

با توجه به اینکه برخی از کشورهای جهان به دلیل جنگ، فقر و بلاهای طبیعی به آب سالم و بهداشتی دسترسی ندارند، آمار ها نشان میدهند که نزدیک به یک میلیارد نفرد در سراسر جهان به آب سالم و بهداشتی دسترسی ندارند، یک میلیارد نفر چیزی حدود یک ششم جمعیت کره زمین را در بر میگرد. آمارها نشان میدهند که روزانه 5000 کودک به دلیل دچار شدن به بیماری هایی که به دلیل مصرف آب غیر بهداشتی به وجود می آیند میمیرند، به همین دلیل محققین و دانشمندان زیادی در تلاش برای کشف راه حل هایی برای مبارزه با این موضوع هستند، یکی از روش هایی که میتوان از آن برای دسترسی داشتن به آب پاک بهره برد، استفاده از تکنولوژی های نوظهور مانند تکنولوژی نانو است.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  انواع فیلتر در دستگاه تصفیه آب

استفاده از تکنولوژی نانو در تصفیه آب در مقایسه با روش های قدیمی از هزینه پایین تری برخوردار است، در صورت استفاده از پتانسیل های این تکنولوژی میتوان با در نظر گرفتن جنبه محیط زیستی و بدون آسیب رساندن به محیط زیست اینکار را انجام داد.

کمبود آب سالم در برخی از کشور ها مانند کشور ما مردم را در معرض خطری جدی قرار داده است، به همین دلیل لازم است با تکیه بر دانش و تکنولوژی و توسعه فناوری های صنعت آب این دشواری را از پیش رو برداریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *