اهمیت آب تصفیه در نانوایی

اهمیت آب تصفیه در نانوایی

 

یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها در صنایع غذایی که کیفیت آب در آن اهمیت زیادی دارد نانوایی است. در این مطلب راجع به اهمیت آب تصفیه در نانوایی توضیح می‌دهیم و ملاک‌های مهم در تعیین کیفیت آب مورد استفاده برای پخت نان را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید تا در این زمینه بیشتر بدانید!

نقش آب تصفیه در نانوایی

بر کسی پوشیده نیست که تقریباً در تمامی موارد مروبط به صنایع غذایی، آب نقشی کلیدی ایفا می‌کند. از پایین‌ترین سطح آن که شامل کشاورزی و دامپروری می‌شود تا مواردی مثل رستوران‌ها، کافه‌ها، نانوایی‌ها و شیرینی‌پزی. تمامی این صنایع و مشاغل ارتباط مستقیمی با آب دارند.

در کشور ما نان و غلات یکی از اصلی‌ترین مواد خوراکی است که در رژیم غذایی عموم مردم نقش پررنگی دارد. در مراحل پخت نان از آب استفاده زیادی می‌شود؛ حال اگر کیفیت آب مورد استفاده در سطح مطلوبی باشد نان تولید شده نیز کیفیت مطلوبی خواهد داشت.

مزایای استفاده از آب تصفیه در نانوایی

حالا که راجع به اهمیت آب تصفیه در نانوایی می‌دانید وقت آن است تا راجع به برخی از مزایای استفاده از آب تصفیه شده در این حوزه صحبت کنیم.

کیفیت خمیر تولید شده

اولین مرحله برای پخت نان تهیه خمیر مناسب است. برای اینکه بتوانید خمیری باکیفیت و مطلوب داشته باشید توجه به سختی آب یک فاکتور کلیدی است که باید مد نظر قرار بدهید. آب مورد استفاده برای تهیه خمیر نان بهتر است که نیمه سخت یا نرم باشد. سختی بالای آب باعث می‌شود تا نان تولید شده سخت و غیر قابل انعطاف شود.

سفت بودن نان یکی از مسائل ناراحت‌کننده‌ای است که یکی از دلایل آن عدم تنظیم سختی آب است. مسئلۀ دیگری که باعث این مشکل می‌شود کیفیت پایین آرد و پایین بودن میزان گلوتن آن است. در چنین شرایطی نان پخته‌شده از نظر طعم به نان بیات شباهت خواهد داشت و کیفیت مطلوبی ندارد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  تفاوت تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی

تأثیر میزان کلر بر کیفیت نان

یکی دیگر از موادی که طعم آب را تغییر می‌دهد کلر است. به همین خاطر حذف کلر از آب و داشتن آب بدون کلر یکی از مسائلی است که توجه به آن ضرورت دارد. ساده‌ترین راه برای حل این مشکل این است که از آب معدنی برای تهیه خمیر استفاده کنید. راه حل دیگر این است که آب را به مدت ۲۴ ساعت در یک ظرف ریخته و آن را در معرض هوا قرار بدهید. جوشاندن آب نیز روش دیگری است که می‌توانید در نظر بگیرید.

تمامی روش‌هایی که به آنها اشاره کردیم معایب خاص خودشان را دارند. تهیه آب معدنی می‌تواند هزینه‌ها را به شکل قابل توجهی افزایش بدهد. جوشاندن آب یا استفاده از هوا برای حذف کلر زمانبر است و باعث تاخیر در انجام کارها می‌شود. در این بین استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب بهترین راه حل موجود است. دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی هر دو این قابلیت را دارند که میزان کلر موجود در آب را تنظیم کنند.

بالا رفتن کیفیت نان

همان‌طور که تا اینجا خواندید آب از جهات مختلف بر کیفیت پخت نان تأثیر می‌گذارد. وقتی از آب تصفیه در نانوایی استفاده می‌کنید نان طعم مطلوب‌تری خواهد داشت و هضم و گوارش آن نیز راحت‌تر خواهد بود.

به غیر از این موارد آب تصفیه مزایای دیگری هم دارد که از جمله آنها می‌توان به شادابی پوست، کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و جلوگیری از سرطان اشاره کرد.

دستگاه های مناسب برای تصفیه آب نانوایی

دستگاه های تصفیه آب انواع مختلفی دارند از کوچک‌ترین آنها که شامل دستگاه‌های خانگی و رومیزی دومرحله‌ای می شوند تا دستگاه‌های شش مرحله‌ای، نیمه صنعتی و صنعتی.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  دستگاه تصفیه نیمه صنعتی

دستگاه‌های رومیزی و خانگی برای مصارفی مثل تصفیه آب نانوایی مناسب نیستند چراکه ظرفیت پایینی دارند و مخازن آنها کوچک است. از طرف دیگر دستگاه‌های صنعتی بزرگ بیشتر برای مصارفی مثل کشاورزی و کارخانه‌ها کاربرد دارند. ابعاد بزرگ این دستگاه‌ها و قیمت بالای آنها دو فاکتور مهمی هستند که اجازۀ استفاده از آنها در فضاهای نسبتا کوچک را نمی‌دهند و از این نظر صرفه اقتصادی ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه‌ها و تکنولوژی مورد استفاده در آنها می‌توانید این لینک را دنبال کنید.

بهترین راه برای تهیه آب تصفیه در محیط‌هایی مثل نانوایی‌ها استفاده از دستگاه‌های صنعتی کوچک است که ظرفیت مناسبی دارند و در عین حال فضای کمی را اشغال می‌کنند. قیمت این دستگاه‌ها نیز در مقایسه با دستگاه‌های بزرگ مناسب‌تر است و از این نظر هم دارای مزیت بزرگی است.

شرکت رزآب صنعت، از بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی ، نیمه صنعتی و خانگی و قطعات یدکی آب شیرین کن میباشد . رزآب صنعت با بیش از 10 سال سابقه تخصصی در زمینه افزایش کیفیت آب آشامیدنی و بهره گیری از کارشناسان مجرب و متخصص به ارائه خدمات ارزنده در کنار عرضه دستگاه تصفیه آب پرداخته و شما را در انتخاب یک دستگاه مناسب همراهی خواهد کرد.

پیشنهاد میشود برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب با کارشناسان فروش رزآب صنعت تماس حاصل فرمایید تا طبق نیاز شما گزینه های مناسب معرفی گردیده و بهترین محصولات در اسرع وقت در اختیار شما قرار گیرد. همچنین می توانید از سایت تخصصی ما در زمینه تصفیه آب نیز دیدن کنید. برای مشاهده سایت کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *