آب شیرین کن خورشیدی RO

آب شیرین کن خورشیدی RO

 

نمک زدایی آب های شور مهم ترین گزینه برای مقابله با بحران کم آبی در جهان است. آب شیرین کن خورشیدی RO بهترین گزینه برای مناطق محروم و دور افتاده است که به انرژی الکتریکی دسترسی کامل ندارند. هزینه ساخت اولیه آب شیرین کن خورشیدی بسیار بالا اما هزینه های نگهداری و بهره برداری از آن بسیار پایین تر از سایر روش های شیرین کردن آب می باشد. در این مقاله سیستم های آب شیرین کن خورشیدی بر پایه RO مورد بررسی قرار گرفته است.

تکنولوژی فتوولتاییک PhotoVoltaic (PV) چیست؟

سیستم تبدیل انرژی خورشیدی به برق یک تکنولوژی جایگزین برای مناطقی است که دسترسی به سوخت و انرژی برای تولید برق ندارند. در این سیستم انرژی خورشیدی به برق تبدیل می شود.

دستگاه تصفیه آب با انرژی خورشیدی
تکنولوژی تبدیل انرژی خورشیدی به برق دارای طول عمر بین 20 تا 30 سال است. این تکتولوژی می تواند با سیستم غشایی RO به کار ررفته در دستگاه آب شیرین کن صنعتی همراه شود. استفاده از منبع انرژی PV خورشیدی برای تامین برق دستگاه آب شیرین کن صنعتی به ویژه برای مناطق دور افتاده و محروم که به شبکه برق دسترسی ندارند و از آب شیرین محرومند بسیار با ارزش است.

آب شیرین کن خورشیدی RO برای چه نوع آب هایی مناسب است؟

دستگاه آب شیرین کن خورشیدی RO می تواند برای تصفیه آب های لب شور یعنی با شوری بین 300 تا 8000 میلی گرم بر لیتر و هم چنین آب های شور دریا با TDS بین 8000 تا 45000 میلی گرم بر لیتر بکار گرفته شود. البته بیشتر استفاده این دستگاه برای آب های لب شور بوده و بازدهی بیشتری در نمک زدایی این آب ها دارد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  بایدها و نبایدها در مورد دستگاه تصفیه آب

میزان انرژی خورشیدی مورد نیاز برای آب شیرین کن خورشیدی RO

میزان انرژی مورد نیاز برای تصفیه آب با توجه به کیفیت آب ورودی متفاوت است. برای آب های لب شور که به حدود 15 بار فشار نیاز دارند این انرژی در حدود 11.5 کیلووات و برای آب شور که فشار ورودی آب باید حدود 65 بار باشد 60 کیلووات است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت برای نمک زدایی آب لب شور مصرف انرژی خورشیدی کم تری نسبت به آب شور دارند. این میزان برای آب لب شور 3.03 کیلووات ساعت بر متر مربع و برای آب شور 7.73 کیلووات ساعت بر متر مکعب است.

تجهیزات آب شیرین کن خورشیدی RO

دستگاه آب شیرین کن خورشیدی شامل دو بخش یکی برای تصفیه آب و یکی برای تامین انرژی برق می شود.

سیستم تصفیه آب

تصفیه آب دستگاه آب شیرین کن خورشیدی RO همانند دستگاه های تصفیه آب صنعتی می باشد. قسمت پیش تصفیه شامل فیلترهای شنی، کربنی، کارتریجی و سیستم تصفیه اصلی شامل غشا های اسمز معکوس می شود. مهم ترین مصرف کننده انرژی در این سیستم نیز پمپ فشار بالای آن است.

سیستم تامین برق

جهت تامین برق دستگاه تصفیه آب خورشیدی RO از پنل های خورشیدی استفاده می شود. پنل خورشیدی شامل آینه ها و عدسی ها جهت متمرکز کردن نور خورشید، انواع سلول های فتوولتائیک شامل سلول های سیکلون، نانو و غشای نازک و پنل های فتوولتائیک می شود. این مجموعه شامل انواع مختلفی است که با توجه به انرژی مورد نیاز انتخاب می شوند.

 

شرکت رزآب صنعت، از بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی ، نیمه صنعتی و خانگی و قطعات یدکی آب شیرین کن میباشد . رزآب صنعت با بیش از 10 سال سابقه تخصصی در زمینه افزایش کیفیت آب آشامیدنی و بهره گیری از کارشناسان مجرب و متخصص به ارائه خدمات ارزنده در کنار عرضه دستگاه تصفیه آب پرداخته و شما را در انتخاب یک دستگاه مناسب همراهی خواهد کرد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  دستگاه تصفیه آب RO

پیشنهاد میشود برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب با کارشناسان فروش رزآب صنعت تماس حاصل فرمایید تا طبق نیاز شما گزینه های مناسب معرفی گردیده و بهترین محصولات در اسرع وقت در اختیار شما قرار گیرد. همچنین می توانید از سایت تخصصی ما در زمینه تصفیه آب نیز دیدن کنید. برای مشاهده سایت کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *