تفاوت تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی

تفاوت تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی

 

 

مهم ترین تفاوت تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی در ظرفیت تولید آب و نوع فیلتر ممبران است. به این صورت که در دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلتر ممبران با ظرفیت حداکثر 100 گالن استفاده می شود اما دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی توان تصفیه آب را تا 800 گالن دارند.

مورد دیگر این است که در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از براکت یا شاسی کوچک تری استفاده می شود که در واقع از مزیت های آن نسبت به دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی محسوب می شود.

به این صورت که دستگاه های تصفیه آب خانگی فضای کمی را اشغال می کنند.

نکات مهم برای خرید دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی
از مهم ترین نکاتی که برای خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی باید به آن توجه کرد موارد زیر است:

1. تعیین میزان ظرفیت مورد نیاز برای تصفیه آب: همان طور که گفته شد دستگاه های تصفیه آب بر اساس میزان ظرفیت برای تصفیه آب متفاوت هستند، بنابراین مشخص کردن میزان ظرفیت مورد نیاز برای تصفیه آب از مواردی است که برای خرید تصفیه کننده آب نیمه صنعتی باید در اولین قدم به آن توجه کرد.

2. توجه به برند دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی: از مهم ترین نکات برای خرید دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی توجه به برند است به این صورت که اگر برند دستگاه خریداری شده دارای کیفیت و استانداردهای لازم باشد سطح کیفی آب خروجی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

3. توجه به خرید از فروشگاه معتبر: خرید دستگاه تصفیه آب از فروشگاه معتبری که کیفیت محصولات ارائه شده را تضمین کند، از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  فرایند های مدرن در تصفیه آب نیمه صنعتی

4. کیفیت فیلترهای پیش تصفیه: عملکرد فیلترهای پیش تصفیه از موارد تاثیرگذار در سطح کیفی آب خروجی و طول عمر فیلتر ممبران در دستگاه های تصفیه آب با روش اسمز معکوس است.

بنابراین اگر فیلترهای پیش تصفیه کیفیت های لازم را برای حذف آلاینده های موجود در آب نداشته باشند باعث خرابی فیلتر پر هزینه ممبران می شوند.

به همین دلیل برای خرید دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد کیفیت فیلترهای پیش تصفیه آب است.

5. کیفیت هوزینگ های تصفیه آب نیمه صنعتی: اگر در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از هوزینگ های با کیفیت استفاده نشود، ضمن این که امکان ورود آلاینده به آب از این طریق وجود دارد احتمال شکستگی و نشتی آب از هوزینگ ها ممکن است.

6. کیفیت مخازن ذخیره آب: همان طور که پیش تر گفته شد در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با روش اسمز معکوس به دلیل عملکرد بسیار دقیق فیلتر ممبران از مخزن برای ذخیره آب استفاده می شود.

به همین دلیل آب برای مدتی در مخازن راکد می ماند و در صورت عدم کیفیت امکان ورود آلاینده به آب از این طریق وجود دارد.

7. کیفیت فیلتر ممبران: ممبران مهم ترین فیلتر برای حذف آلاینده های آب در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی است که توانایی کاهش سختی آب را دارد.

اگر در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از فیلترهای ممبران با کیفیت مناسب استفاده نشود، عملکرد مطلوبی برای از بین بردن آلاینده ها در آب ندارد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  کاهش سختی آب در تصفیه آب نیمه صنعتی

8. کیفیت پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی: اگر پمپ های دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی کیفیت مناسبی داشته باشند در کنار عملکرد مطلوب در پمپاژ آب، طول عمر بالایی دارند.

علاوه بر این کیفیت پمپ های استفاده شده در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی در طول عمر فیلتر ممبران تاثیرگذار و برای خرید دستگاه های تصفیه کننده آب نیمه صنعتی باید به کیفیت آن توجه کرد.

9. توجه به میزان TDS آب: دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی توانایی تصفیه آب را TDS به اندازه 2000 دارند. بنابراین برای خرید این دستگاه ها از مواردی که باید به آن توجه کرد میزان TDS آب ورودی است.

10. انتخاب نوع مخزن برای ذخیره آب: همان طور که پیش تر گفته شد دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی می توانند دو نوع مخزن برای ذخیره آب داشته باشند، بنابراین انتخاب مخزن مناسب با نیاز، از مواردی است که در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی باید به آن توجه کرد.

11. توجه به نوع فیلترهای مورد نیاز برای تعبیه در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی: اگر از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی برای تامین آب شرب استفاده می کنید، می توانید با قرار دادن فیلترهای UV تصفیه آب، اکسیژن ساز و قلیایی علاوه بر حذف آلاینده های موجود در آب سطح کیفی و خواص پزشکی آن را تا حد زیادی افزایش دهید.

در این زمینه بهترین راهکار استفاده از نظر کارشناسان برای تعبیه فیلترهای مورد نظر در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *